Co nowego
Nasza ŻaBuLa

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Żabka ma pomysł jak skrócić kolejki w kasach samoobsługowych. To nie może się udać

KodixKodix is verified member.

Personel
Administrator
Moderator
Junior Admin
Dołączył
Lip 9, 2024
Wiadomości
10,090
Wynik reakcji
0
Points
9,999
Wiek
38
Lokalizacja
Warszawa
Website
kodi-system.pl
Sieć sklepów Żabka nieustannie się rozwija i testuje nowe opcje, które pozwolą szybciej, wygodniej i bez problemów dokonać zakupów. Kolejne punkty otrzymują nowe kasy samoobsługowe, jednak zakup tam produktów z ograniczeniami sprzedaży potrafi być kłopotliwy. W czasie największego ruchu pracowników którzy mogliby dokonać weryfikacji najzwyczajniej w świecie brakuje. Dlatego firma ma nowy pomysł na to, jak usprawnić cały ten proces. Pomoże w tym... aplikacja Żappka.

Żappka pozwoli "zweryfikować" wiek kupującego. Wszystko dzięki historii zakupów​

Co prawda pomysł który mają przedstawiciele sieci nie rozwiąże wszystkich problemów kupujących, bo wciąż problematycznym może okazać się usuwanie produktów z listy — ale będzie miała inny hak w rękawie. Chodzi o weryfikację wieku kupującego na podstawie jego poprzednich zakupów. Jeżeli w przeszłości kupowaliśmy produkty z ograniczeniami sprzedaży i zostaliśmy zweryfikowani — system na podstawie historii naszych zakupów automatycznie da nam zielone światło dla zakupów. I choć wszystko brzmi jak w bajce — przynajmniej ze strony kupującego i opcji szybkich zakupów — o tyle trudno mi sobie wyobrazić, by ten system miał się przyjąć w tej formie. Dlaczego?

Obawy związane z nowym systemem weryfikacji wieku w kasach samoobsługowych sieci Żabka

Przede wszystkim dlatego, że o ile aplikacje z założenia są czymś osobistym — to nietrudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś dorosły został poproszony o zeskanowanie nieswojej aplikacji i otrzymał stosowną weryfikację w systemie. Tym samym w historii zakupów widnieć będą takie produkty i klient otrzyma zielone światło. Problem polega na tym, że... nie powinien móc ich kupić.


Żabka ostatnio mocno "uszczelnia" swoją aplikację, od kiedy zrozumiała że ich dotychczasowy system z kartami opartymi na kodach kreskowych średnio się sprawdzał. Dlatego zastąpią je jednorazowe kody QR. Dlaczego? Ludzie nabijali punkty rodzinie i znajomym, nie korzystali z aplikacji, a wszystkie oferty promocyjne na niewiele się zdały — bo ludzie najzwyczajniej w świecie nawet nie uruchamiali aplikacji. Zamiast niej mieli zapisane zrzuty ekranu czy dodane kody do innych aplikacji, by móc z nich wygodnie korzystać chociażby z poziomu aplikacji Portfel.

Poza historią zakupów - mają być jeszcze skany twarzy​

Ale historia zakupów to jeszcze nie wszystko. Żabka stawia jeszcze na inną metodę weryfikacji - tym razem opartą na skanowaniu twarzy kupującego. To metoda z której sieć korzysta już w swoich sklepach bezobsługowych, o czym zresztą informuje na oficjalnej stronie w kontekście zakupu tam napojów energetycznych
 
Back
Top Bottom

Dear User!

We found that you are blocking the display of ads on our site.

Please add it to the exception list or disable AdBlock.

Our materials are provided for FREE and the only revenue is advertising.

Thank you for understanding!